1 Temmuz 2016 Cuma

Haftanın Kitapları XII


Pek ayrıntıya girmeden, haftanın okunanlarını şuraya not düşelim en iyisi. Bir yazarı ilk defa okuyorsam genellikle iki kitabını peş peşe okuyup onun üslubu hakkında kendimce daha fazla çıkarım yapmaya çalışıyorum;Uzak Doğu edebiyatından Ha Jin'in gördüğünüz iki eserini bu hafta okuyup değerlendirme fırsatım oldu. 

Eserlerin temelini Çin, daha doğrusu komün hayatının hüküm sürdüğü Çin kültürü oluşturuyor. Yazar kuşak olarak soğuk savaş dönemi sonrası kuşağından olsa da sanırım ailesinden dolayı dönemden oldukça etkilenmiş ki eserlerinde bu öğeye oldukça fazla yer vermiş. 

"Bir İhanetin Haritası" Sovyetler,Amerika, Uzak doğu arasında geçen soğuk savaş dönemindeki bir casusluk hikayesi. Baş karakterimiz Amerikada CIA için çeviri yapan bir Çinli. Anlatım oldukça duru, kitabımız, kaliteden yoksun olarak Matbuat yayın grubundan çıkmış, çevirisini, kağıdını, kapağını taktir ettiğimi söyleyemeyeceğim. 

Diğer kitabı "Küçük Havuzdaki Büyük Balık" ise yine komünist Çin'de, sistem çarklarının her birinin yükünü üzerinde hisseden sıradan bir işçi ve onun amirleri ile mücadelesi yer alıyor. "O yazarda sonra hayatım değişti" derseniz bir gün, o yazar Ha Jin değildir bence, yinede Uzak Doğulu yazarlar arasında okuduklarım arasında Batı'ya en yakını, gizem veya mistisizm yok, düz ve yormayan cinsten bir biçemi var. 

Bir diğer kitap "Hitler Kitabı" ilk baskısı olduğu Zaman 2009'da bu kitap ilgimi çekmiş ama  bir türlü alıpta okumamıştım, 4.baskısını 2013'te yapımış ben de geçen aylarda aldım. Kitap aslında Hitler'in İki yaverinin verdiği ifadeler neticesinde Stalin için hazırlanan biraz da okuyacak olanın okuma zevkleri göz önüne alınarak kurgulanan bir gizli belge. Yıllar sonra gizliliği kaldırılıp erişime açılmış ve bu yüzden anlatılanların bir kısmı zaten belgesellerde de yer aldığı için hiç bilmediğimiz sırlar vermiyor bize kitap, ama okurken sıkılmadım fena değildi. NTV'nin diğer yayınları gibi merak uyandırıcı. 

Son kitapta Descartes, metafizik üzerine düşünceler;Tanrı, ruh, akıl, zihin, varlık gibi kavramları, kendi deyimiyle, tüm ön yargılardan, ve doğru olarak bildiklerinden arınıp tekrar ele alıyor ve bunları irdeliyor. Hızlı akan, çeviri dili çok başarılı bir kitap. İşte okunanlar böyle. 

İyi haftasonları.

Sevgiler
Historian

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder