15 Mart 2017 Çarşamba

Diamine Classic Green ve Oxford Blue



Gelelim iki yeni Diamine mürekkebine; Classic Green ve Oxford Blue. Gerek fiyat gerekse renk-ton yelpazesinin genişliği ile hepimizin sıklıkla kullandığı mürekkeplerden olan Diamine'in 2016' da renk skalasına son eklediği iki rengi geçtiğimiz haftalarda ülkemizde de  satışa sunuldu. 


Biri haki-yeşil tonlarında olan Classic Green diğeri ise koyu mavi-lacivert tonlarında olan Oxford Blue. 



Classic Green yine Diamine'nin Emerald, Evergreen ve Salamander renklerinin yakınlarında bir ton olarak nitelenebilir. Fakat ne Emerald kadar mat ne de Salamander kadar koyu, daha çok Evergreen'e yakın. 


Rengi başka bir marka ile kıyaslamak için aklıma ilk gelen Montblanc'ın Daniel Defeo'su ise biraz daha açık ve sarı tabanlı kaldı görüldüğü üzere. Oxford Blue ise kendi sınıfında yine en çok Majestik Blue'ya yakın ama daha canlı ve bir tık koyu gibi geldi bana. 

Montblanc mürekkeplerden genelde Tolstoy Sky Blue, Meisterstück Blue Hour ve Jfk Navy Blue ile kıyaslanmış ama arşivime bakıp hepsiyle tek tek kıyas yapınca  Sky Blue'nun çok açık kaldığını, Blue Hour'un ise fazla yeşil tabana kaçtığını gördüm, pek yakın olmasa da Navy Blue ile kıyas daha kabul edilebilir... 


Her iki mürekkebi kıyaslayacak olursak Oxford Blue'nun daha hızlı kuruduğunu fakat Classic Green'in ise daha kalıcı olduğunu görüyoruz. Benim oyum, daha farklı bir ton olduğu için Oxford Blue'dan yana oldu, sizin favoriniz hangisi ? Cevaplarınızı bekliyorum :) 

Sevgiler
Historian

12 yorum:

  1. Ben mavi seviyorum ama haki yeşil daha orijinal olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katkınız için teşekkür ederim Ferzan Hanım.

      Sil
  2. Mavi rengi güzelmiş ama yeşilin de hakkını yememek lazım.

    YanıtlaSil
  3. ben sanırım böyle bir yeşil renk almayı düşündüğümden olsa gerek, classic greeni beğendim. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Harika renkler gerçekten, elinize saglik:)

    YanıtlaSil
  5. İki renk de çok güzel diyip alınacaklar listeme ekliyecekken aklıma bişey takıldı sormak istedim.Majestic Blue'da bir süre sonra bulaşma sıkıntısı yaşıyorum çok sevsem de bu biraz sinir bozucu oluyor Oxford Blue'da da bu sorun var mı test etme şansınız oldu mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet maalesef bahsettiğiniz gibi sorunlar bazı diamine renklerinde oldukça sıklıkla görülüyor. Ben Red dragonla, Okuduğum kitapları yazdığım midoride yaşamıştım böyle bir sorun, marquez'in yaprak fırtınasından notlarımı alırken ve Bilberry ile Homeros ile ilgili bir makale hazırlarken de yine aynı sorunu yaşamıştım. Biri yaz mevsiminde biri ise daha sıcaklar başlamadan gerçekleşti. Yani nem gibi faktörlerden çok çabuk deforme oluyor fakat bazen daha azı da yeterli. Deniyorum şuan bu iki mürekkepte, daha bulaşma yaşamadım, sanırım iyileştirme mevcut Veya ben iyimserim bilemiyorum ama denemeye devam edeceğim bakalım :)

      Sil
  6. İki renk de çok güzel, genelde elimizde mavi tonları bolca olduğundan oyum yeşilden yana. Ama maviyi de bir denemek gerek tabii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resmî renkler dışındaki renkler bana da cazip geliyor, iyiki varlar. :)

      Sil