29 Kasım 2015 Pazar

PELIKAN M205 Amethyst Special Edition İncelemesi


Bugün Pelikan markasının yılın rengi kapsamında yeni  piyasaya sürmüş olduğu Amethytst M205 dolma kalemi ele aldım. 

M205 amethytst, Special Edition olarak yine Amethytst Edelstein mürekkep ile bir kutuda birleştirilip kullanıcıların beğenisine sunulmuş.Bu konudaki kendi olumsuz düşüncelerime gelecek olursam; Pelikan, 2015 için moru seçtiği zaman çoğumuz mutluluk duymuştuk, fakat 2015 rengi mürekkebin Mart-Nisan ayında M205 aynı renk kalemi ile birlikte çıkmamış olması ve 2016 yılına  1-2 ay kalmışken piyasaya sunulması beni üzdü ve açıkçası bu politika hakkında eleştirel fikirlere sahip olmamı sağladı. 

Neticede perşembenin gelişi çarşambadan bellidir , yeni bir yıla gireceğimizi son anda haber almış gibi davranıp yeni ürünü yılın sonunda çıkarmak yanlış bir tutum. Eğer mürekkep ve kalemi aynı kutu içinde bir bütün olarak satışa sunuyorsa, o iki ürünün de aynı anda piyasaya çıkma gerekliliği var diye düşünüyorum. Bir diğer eleştirim ise art arda duo highlihter serisinden yeşil ve sarıyı çıkaran Pelikan, bu sene de turuncu duo çıkaracak diye bekliyorduk onun yerine duolar ile aynı konsept kutu kullanarak Amethytst çıkarmaları farklı bir yaklaşım olmuş. 


Kalemimiz kullanıcılar arasında koyu tonlu olduğuna dair fikirlere sebep oldu bana kalırsa da bir ton açık renk olabilirdi, bu yüzden beyaz zeminde fotoğraflar çekmeye dikkat ettim karanlık veya koyu zeminli bir yerde renk oldukça koyu durduğu için mor geçişleri belli olmayabiliyor. Fakat kalemin her yeri aynı tonda koyu değil pistondan mürekkep hazenesine doğru inerken renk açılmaya başlıyor, bu yönü benim hoşuma gitti, sevdim. 


Pelikan pistonlu kalemlerde başlangıç olarak M150 gösterilse de bu atlanıp direkt 200-205 serisi ile başlangıç yapılabilir. Ucuna değinecek olursam, Pelikan da kullandığım uç boyutlarını giderek küçültmek zorunda kaldım bu kalemde tercih ettiğim F bile standart dolma kalemlerde kıyaslandığı zaman M veya daha kalın bir yazıma denk gelir cinsten. Özellikle M205 serisinde daha çok yaşamış olduğum bir durum ise uç boyutunun küçüldükçe esneklik payının artması son fotoğraftaki yazı örneğinde de görüldüğü üzere güzelce esneyip mürekkebin güzelliğini ortaya sunuyor :)


Pelikan gümüş detaylı kalemlerimin sonuna 5 rakamı ekliyor 200 serisi altın detaylı iken 205 serisi gümüş detaylı, gibi. O yüzden Amethytst'in 205 olarak çıkması bana kalırsa daha yakışır olmuş genel itibarı ile güzel kalem. 


Mürekkep konusuna gelecek olursak daha önce M805 incelememde mürekkebi ele almıştım isteyenler buradan ulaşabilir, Edelstein serisinde en çok sevdiğim renk oldu Amethytst, ton ve yapıca oldukça güzel. Daha fazla detaya inmiyorum o sebeple.


Her ne kadar firmanın kalemi lanse ediş şeklini olumsuz eleştirmiş olsam da M205 serisini ve bu yeni rengi günlük kullanım için hem ideal hem tatmin edici hem de dikkat çekici buluyorum.

Sevgiler
Historian

17 yorum:

  1. Fotoğraflar harika, dikkat edin pelikan official kullanmasin. F uc bu kadar esniyor muydu gercekten? Incelemeniz icin teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur mu olur :) Evet şaşırtıcı ama esniyor, bir deneyin derim. Yorumunuz için esas ben teşekkür ederim.

      Sil
  2. Bu güzel incelemeniz için teşekkür ederim, gerçekten benim Pelikan' ın çelik uçlarında yakalayamadığım, ancak 400nn veya 400 serilerinde elde edebildiğim bir esneklik yakalamışsınız, çok güzel bir yazı örneği olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 400 yeni versiyonlarda da bu kadar esneme yok denilebilir ama vintage kalemler daha esnek tabi ki. NN ler ne güzel değil mi :) Ben teşekkür ederim.

      Sil
  3. Amethyst hayatımıza bir girdi, pir girdi. Artık adına sükkanlar bile mevcut ve Pelikan için bence en başarılı rengi. Çok doğru bir tespitle Duo serisinde turuncu beklerken amethystin aynı formatta çıkması bence geç kalınmış bir güzellik olmuş. İncelemeniz ve sunumunuz iştah kabartıyor resmen. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zararın neresinden dönülse kâr tabi, özellikle mor severler için güzel bir seçenek kesinlikle. Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Bu yıl merakla Duo yeni rengi bekleyenlerdendim doğrusu highlighter mürekkep kalem ikilisi yılın rengine uygun kalemden daha iyi bir seçim olabilirdi benim açımdan.Sonuçta Duo'lar gerçekten dolma kalem piyasasında farklılık yaratıyorlardı.Yine de itiraf etmeliyim ki güzel renk olmuş yazınız için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BB uç takılsa ve uygun mürekkebi olsa Amethyst 205 de highlighter olarak güzelce kullanılır gerçi de mürekkep sıkıntı ışte, bakalım nereye gidecek bu duoların fark yaratma durumu piyasada.Yorumunuz için de ben teşekkür ederim.

      Sil
  5. Güzel bir inceleme olmuş, elinize sağlık.
    Seti nerden ve ne kadara aldınız acaba?

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba;
    Yol gösterici incelemeleriniz için teşekkürler. Bu kalemin aquamarine rengi ile m200 arasında kalan birine hangisini önerirsiniz? Tekrar teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bir tercih yapmam gerekse benim seçimim açık ara Aquamarine'den yana olurdu :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim. Benim de tercihim o yönde olacak sanırım. E-posta adresinizi sormamda bir sakınca var mı?

      Sil
    3. Bir sakıncası yok elbette, blog bilgilerinde de mevcut, historianin@gmail.com

      Sil
  8. Merhaba. Ben de ilk Pelikanıma bir M205 F uç ile sahip oldum. Fakat yazarken bol miktarda ses çıkıyor sanki takılıyormuş gibi. Mürekkep akışı oldukça bol ve rahat. Sizde de böyle bir durum var mıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba kullandığınız kağıtla alakalı olabiliyor bazen ses çıkarması, Rhodia defterlerde gıcırtı benzeri sesler çıkarabiliyor. Mürekkep akışında sorun veya yazarken cızırtı benzeri bir sesle karşılaşıyorsanız aldığınız yerle görüşmenizi tavsiye ederim.

      Sil