6 Aralık 2015 Pazar

Mor Rengi Sevenler İçin Defter ve Mürekkep İkilisi


Geçen haftanın ardından bugün de morlardan devam ediyoruz bu sefer konuklarımız bir defter ve bir mürekkep. Happily Ever Paper defter, Türkiye' de üretilen bir marka, bir kaç ay önce Tunalı'da kitapçıda gezerken renkleri ve espirili yaklaşımları olan "Repunation" serisini görünce bir tane aldım. 

Serideki 18 defterin her biri bir ülkeye adanmış ve o ülke ile birlikte anılan durumlara atıfta bulunulmuş, Mesela Çin'in herşeyin benzerini yapmasına ithafen Çin defterinin üzerinde "Copypastecopypaste" yazıyor veya İtalya'da mafyaya vurgu yapılmış. Bana kalırsa çok eğlenceli olmuş.


Ben Sweeden olanını aldım bizim defterde 'Depression' yazıyor  görüldüğü gibi, bu sebeple de genel kanıya uyulup renk olarak mor ile bağdaştırılmış. Defterimiz çizgisiz,dikişli ve 224 yaprak cildi ele hoş gelen bir yapıda kadifemsi diyebilirim, almama sebep olan bir etken de buydu aslında. 


Kağıt gramajı belirtilmemiş fakat 80gr civarı diye düşünüyorum, en azından vermiş olduğu sonuç o, dolma kalem ile  yazımda kırçıllanma veya yüzeyde istenmeyen bir etkiye sebep olmuyor fakat arkaya geçirme mevcut, daha çok ince uçlu dolma kalemler ile, tabi inceden kastım bir Pelikan F değil de daha ince yazım sağlayan F veya EF uçlu kalemler olabilir. İnce uç sevmiyorsanız farklı kalemlerle kullanılması daha iyi bir sonuç verecektir. 


Defterimizin kağıdı standart olunca mürekkebi de burda göstermenin uygun olacağını düşündüm. Mürekkep benim turkuazını da çok sevdiğim Visconti, daha önce incelemiştim okumak isteyenler buradan ulaşabilir. Bugünse morunu ele almak istedim, daha çok lavanta moruna kaçan bir ton yapmış Visconti, ben lavanta renklerini seviyorum uzun süre MontBlanc ve Diamine markalarının Lavander Purple mürekkeplerini kullandım. 


60ml mürekkebi ile Visconti şişesi pet şişe, ve böyle bir kutunun içinde geliyor, bana kalırsa cam olsa imiş tadından yenmezdi, üst segment kalemler üreten bir firmanın mürekkep şişeleri konusunda daha özenli olmasını dilerdim. 


Yapıca, uzak doğu  kalemine kuru gelmeyecek kadar akışkan fakat kağıtta da 5 ila 8 saniye arası kuruyacak kadar iyi. Ve suya mukavemeti de güzel,  Yazarken gölgelenme pek sağlamayıp düz bir yazım sunuyor diyebilirim. Mor severler için farklı bir alternatif olabilir. 


Fazla uzatmadan benden bu kadar, iyi pazarlar.

Sevgiler
Historian

2 yorum:

  1. Harika bir renk. Zaten morun en güzel tonu lavanta bence :)

    YanıtlaSil
  2. Ne zamandır bir şeyler yazayım diyordum, çok güzel bir inceleme olması yanında, artık bu yazıyı okuyanlar bu renge aşık olurlar, başlığı değiştirsek mi ne? Ne yaparsan aşk için yap durumu bu sanki �� Elinize sağlık.

    YanıtlaSil