31 Temmuz 2016 Pazar

Pelikan M101N Lizard&Montblanc Meisterstück Blue Hour


Kısa bir ara verdikten sonra yazılara devam,son zamanlarda blogta fazlaca kitaplara ağırlık vermişiz o sebeple bir dolma kalem-mürekkep incelemesinin vakti geldi gibi.Bugün konuklarımız biraz ağır, kalemimiz özel seri Pelikan M101N Lizard,mürekkebimiz ise Montblanc Meisterstück Blue Hour.


 Lizard, Pelikan'ın 1937 yılında çıkarmış olduğu model esas alınarak 2013 yılında Pelikan'ın 175.yıl kapsamında Special Edition olarak sunulmuş durumda. 


Doğal reçine üzerine kertenkele desenli selüloz asetat kaplanmış gri gövde oldukça pürüzsüz, klips 100N ve 101N modellerde olduğu gibi kapak tepesinden itibaren değil daha alttan başlıyor bu durum da elbette kaleme oldukça klasik ve özgün bir hava katmış.Boyutu bana kalırsa tam ideal ölçüde,kalemlerimi kapak arkaya takılı olarak kullanmadığımdan dolayı kalem kısa mı gelir acaba elime diye düşünsem de eli dolduruyor. Hem hanımlar hem de beyler için kullanışlı, tıpkı M400 serisi gibi ideal boyutlara sahip.Sayısal değer olarak da yazalım: 12,3 cm boyunda. Ağırlık ise 14,7gr. Oldukça hafif anlaşılacağı üzere. Kapakta yer alan çift halka ve klips aksamı paladyum kaplama. Ve mürekkep peceresi de kalemle uyumlu olarak füme renkli.


 Kalemimizin ucu 14 karat altın F boyutunda. 101N'in diğer modellerini de deneyimlediğim için beyaz ve sarı altın uçların esneklik oranları açısından farklılık olduğunu belirtmem gerekiyor. Misalen 101N Brown Tortoiseshell ve Red Tortoiseshell'in uçlarının esneme kabiliyeti  daha fazla idi. Olumsuz anlamda şuana kadar gözlemlediklerimden yola çıkarsam tek bir eleştirim olacak o da üst segment sayılan 101N serisinde Pelikan'ın 18 karat uç kullanması gerekliliği, bence tek eksik yanı bu.


 Kalemime ilk başta Montblanc Oyster Grey çekmiştim fakat çok kuru geldi, biraz esnettikten sonra kalem yazmaz oluyor. O sebeple bende geçen yıl çıkan, yine MB fakat 30ml özel seriden Meisterstück Blue Hour ile kalemi tekrar mürekkepledim, aynı markanın serileri veya aynı serinin renkleri arasında bile pigment farkları olduğunu tekrar hatırlatırcasına kalem mürekkebi kabul etti ve sorunsuz bir yazım konforu sağladı. Mürekkep 2020'ye kadar kullanım ömrüne sahip, oldukça mat, koyu ve yeşilimsi bir lacivert. Kuruma süresi kağıttan sebep biraz uzun fakat standart kağıtlarda 10 saniye altında kuruyor. Renk olarak çığır açan bir ton olmasa da sıkılmadan kullanılabilecek bir renk bana kalırsa... Sözü daha fazla uzatmadan herkese iyi pazarlar ve iyi haftalar diliyorum. 


Sevgiler

Historian

5 yorum:

  1. M101 ler gerçek bir klasik eski halleri ayrı yenilenen halleri ayrı güzel...

    YanıtlaSil
  2. Pelikan kalemler gerçek efsanelerdir. Bu aralar para yığıp M400 almayı düşünüyorum. F uclu almak istiyorum ama sanki F uclar biraz kalın yazıyor. En azından sizdeki örnekte öyle. Sizdeki kaleme gelirsek: bencede ucu böyle üst segmentler için en azından 18 Karat olması lazımmış. İnceleme için teşekkür ederim. Bol mürekkepli günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnce uçları seviyorsanız M400 EF belki daha iyi bir seçenek olabilir sizin için, F biraz kalın. Fikrime katıldığınız ve yorumunuzla yazıya katkıda bulunduğunuz için ben de teşekkür ederim.

      Sil
  3. Sayın Historian, tanıtım yazınız çok güzel. Ben size kalemin kalitesi hakkında bazı sorular sormak istiyorum. Öncelikle bende aynı serinin M101N Brown Tortoiseshell ve M101N Red Tortoiseshell kalemleri mevcut ve keyifle kullanıyorum. Bu modeli de sarı altın uç ile donatarak satın almak niyetindeyim ancak "fountain pen network" adlı grupta açılan bir başlıkta kalemin kalitesi konusunda pek çok olumsuz yorum yazılmış. Şikayetlerin tümü piston kolu ile ilgili, piston kolunun mürekkep çekme işlemi veya temizlik işlemi sırasında attığı ve yuvasından çıktığı konusunda 5-6 örnek var. Aynı sorun M101N Brown Tortoiseshell kalemimde benim de başıma bir kere geldi ve piston mekanizmasını ücretsiz tekrar taktılar. Kalemin gövde kalitesi konusunda da özellikle Sirkecideki Murat Sunmez Usta olumsuz görüş belirtmişti. Açıkçası bu kalem hakkındaki görüşlerinizi bana bildirirseniz çok müteşekkir kalırım.

    YanıtlaSil