17 Mayıs 2017 Çarşamba

OXFORD Activebook


Blogumuza dolma kalem ile uyumlu defterlerden birini daha eklemekte fayda var. Hamelin şirketler grubunun bir üyesi olan Oxford, Avrupa menşeili bir firma. Profesyonel-akademik kullanım, günlük ve ofis kullanımı, öğrenciler için tasarlanmış ve çeşitli gruplara ayrılmış defterleri mevcut bulunuyor.


Oxford hakkında çok fazla detaya girmeyi düşünmüyorum, defterleri hepimiz az çok biliyoruz, ben daha çok Rhodia defterlerden kullansam da son yıllarda Oxford'un da dolma kalem severler arasında yaygınlaşan kullanımına kayıtsız kalamayıp bir iki modelini kullanmaya başladım. 


Defterin başta da sözünü ettiğim gibi bir çok çeşidi mevcut ben ilkin karton sert kapaklı A5 telli olanı kullanırken şimdi elimdeki plastik kapaklı versiyonu. Defterin  kenarında sayfanın dosyalanmasına  imkan veren farklı ebatlarda delikleri mevcut bu yönü ile de bazı kullanıcılar için elbette avantaj olacaktır, fakat yazı örnekleri yazanlar için görüntü açısından bu işlevsel sayfa kenarları göze takılarak estetik algısını biraz geri plana atıyor. 

Sayfa çizgileri çok belirgin olan defterlerden de maalesef aynı sebeplerden dolayı pek hoşlanmıyorum bazı firmalar sanırım teknik çizim de yapsınlar bizim sayfalarla diyerek milimetrik kağıt gibi sayfa yapıyorlar sonra açık renkli mürekkep kullanınca ne yazığımı okuyamıyorum :) neyseki defterimizin çizgileri o raddeye gelmemiş ama bir tık daha açık renkli çizgiler daha iyi olurdu. 


Defterin içerisinde iki farklı işlevsel seperatör/ayraç bulunuyor ilki kartondan cepli, diğeri ise plastikten bulunduğu yerden çıkartıp defteri bölmek istediğiniz sayfaya takabileceğiniz şekilde.


Sayfayı bu sefer sadece dolma kalemle değil farklı jel ve fosforlu kalemlerle de denedim, defter incelemelerime bundan sonra farklı kalemleri de dahil etmeyi düşünüyorum, gerçi her zaman vurguladığım nokta "dolma kaleme uygunluğu" fakat defter dolma kaleme uygunsa "evet harika defter" dolma kaleme uygun değilse "at çöpe o zaman" gibi bir algıda olmadığım için incelenen ürünlere haksızlık yapmak istemem. 


Kalemlerden sadece Kaweco Liliput, defter yüzeyinde hafif kırçıllanma yaptı arkaya geçirme olarak ise performans çok iyi hiçbir şey belli değil, 80gsm'lik bu kağıt sadece en alt satırda 5 kere üstünden geçtiğim fosforlu çizgiye dayanamadı (doğal olarak). 


Defter hakkındaki fikirlerinizi merak ederek bu günlük bu kadar diyelim o halde.

Sevgiler
Historian

8 yorum:

  1. Benim de sık sık görüp merak ettiğim bir defter markası, inceleme çok güzel olmuş teşekkürler. Sert kapaklı cep boyları vardı denemek istediğim ama bu tarz defterleri de çok seviyorum, ActiveBook'u da deneyebilirim sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yormunuz için teşekkür ederim, evet denemeyi hakediyor :)

      Sil
  2. kağıt kaliteli olsa da dediğiniz gibi, koyu çizgili defterler gözü çok yoruyor. teşekkürler, inceleme için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek takılan ben değilim demek ki o noktaya, teşekkürler:)

      Sil
  3. Hs kırtasiyenin instastorylerinde görüp merak etmiştim. Benim için çok faydalı bir inceleme oldu. A5 boyutunu denemeyi düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizde bol bol yazıyorsunuz, işlevsel olur.

      Sil
  4. Denemekte yarar var. İnceleme için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle, ben de yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil